Kam kráčíš Dynamo?

Jakožto dlouholetý příznivce klubu jsem se zájmem šel na dnešní setkání vedení týmu HC Dynamo Pardubice s fanoušky. Všichni víme, že situace není růžová. Ani finančně, ani sportovně. Přesto jsem neměl před setkáním dojem potápějící se lodi. Bohužel, teď už ho mám. Ptáte se proč?
Před vstupem na legendární jižní tribunou se shromáždilo několik desítek fanoušků. Nutno podotknout, že atmosféra nebyla nijak extrémně vypjatá a dotazy fanoušků vedly k podstatě problémů.

Na druhé straně sedělo vedení hokejového klubu, které se snažilo na dotazy odpovídat. A tady byl kámen úrazu. Všichni víme, že pan Salfický přišel ke klubu jako generální manažer před rokem a půl. Že skutečná změna trvá déle. Jenže tvrzení, že potřebuje čas na koncepční práci, považuji validní pouze ve chvíli, kdy mám nějakou koncepci definovanou. Z jeho slov vyplynulo, že žádný takový materiál není. Takže ani fanoušci nemohou tušit, zda se Dynamo vydalo na cestu menšího klubu, který si zakládá na svých odchovancích a věrném publiku. Mezi takové týmy patří například Zlín s 15 odchovanci. Pro zajímavost Pardubice mají nyní v kádru odchovanců 5. Nebo na cestu nákupů ve stylu hodně muziky za málo či hodně peněz jako to předvádí týmy jako Chomutov či Hradec Králové. Oba po dvou odchovancích v kádru. Každý ovšem s úspěchy odpovídajícími finančním možnostem klubu. Ze slov pana Salfického bylo zřejmé, že neexistuje nejen koncepce, ale i jakákoliv analýza. Ať už se týká možných rizik, příležitostí, výhod a nevýhod (SWOT analýza), nebo analýza toho, jak ovlivnil příchod extraligy do Hradce zájem sponzorů, fanoušků či hráčů hrát za Dynamo.

Možná se ptáte, k čemu jsou takové koncepce a analýzy vhodné? Inu k tomu, že usnadňují cílení obchodních jednání, marketingových akcí, umožňují férové jednání s městem Pardubice a zcela určitě se dají využít i k přilákání strategických partnerů. Navíc mají tu výhodu, že umožňují reálně zhodnotit možné cesty a připravit se jak na pozitivní, tak na negativní finanční vývoj v klubu. To, že takové materiály chybí, považuji za závažný nedostatek. Ten se však dá napravit. Co se však napravit nedá, je arogance hodná největších hlupáků, jakou před fanoušky předvedl pan Šebek. Nejdříve zaujal ublíženecký tón. Ano, je možné, že mu bylo přes sociální sítě všelijak spíláno, třebas i vulgárně, což samozřejmě není dobře. Na druhou stranu začít vinit nejvěrnější fanoušky z toho, že to oni jsou možnou příčinou problémů. Vymlouvat se na ty, kterým není to, co se děje v Dynamu, lhostejné. Dělat ze sebe mistra světa, a přitom být v tabulce ve velmi nekomfortní pozici, to mi přijde jako skutečný faul a ukázka toho, jak nemá vypadat krizová komunikace. Jestli někdo takový je součástí vedení klubu, tak je za mě součástí problému. Problému, za který rozhodně nemůžou fanoušci, což dokazují svou neustálou přítomností na zápasech Dynama.

Kam kráčíš Dynamo?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek